Online Marketing Seminar door IMU [Terugblik]
30 maart 2018 

Online Marketing Seminar door IMU [Terugblik]

Twee dagen vol inspiratie, online marketing trends en gezelligheid. Een bijeenkomst van ruim 200 ondernemers die willen knallen met online marketing. Een fijne locatie met goede koffie! Dit alles georganiseerd door de IMU.

De organisatie noemde hun seminar “Hét online marketing evenement van Nederland” en ik denk dat ze goed in de richting zitten.

Nee, ik ben niet ingehuurd of gedwongen om iets te schrijven over dit evenement, maar ik wilde mijn ervaring graag met jou delen. ;-)

Danny Moons bij online marketing event imu.nl

Oeps… “Even pijlen wat men van het evenement vindt”

Dag 1 van het evenement

Zoals gewoonlijk, was ik veel te vroeg. Gelukkig was er een grote ontvangstruimte met meer dan genoeg koffie en lekkernijen. Met zoveel ondernemers en marketeers was het natuurlijk niet moeilijk om aanspraak te vinden. Zo gezegd, zo gedaan..

Tonny Loorbach, oprichter van de IMU, opende het seminar met een leuk praatje en daagde ons uit zoveel mogelijk handen te schudden. Maar dat was niet alles… Tonny daagde hij ons later nogmaals uit, maar nu om iedereen te knuffelen. Awkward? Nee joh!

internet marketing universiteit seminar online marketing

Dit waren de sprekers van dag 1:

Ik was net zo nieuwsgierig als jij bij het lezen van “Mystery Act”. Het was een waanzinnig leuke afsluiting van de dag door een geweldige ondernemer.

De verbazing was groots, net als het applaus.

Het magische einde werd door niemand minder dan Goochelaar Alex Buijk. Hij toverde papiersnippers om in een volledige website, ontsnapte uit handboeien en nam ons mee in zijn marketing funnel.

alex buijk magische afsluiting online marketing event

Dag 2 van het evenement

Ja.. Ik was weer te vroeg en genoot weer van heerlijke koffie. Een ideaal moment om even snel te netwerken en me voor te bereiden op nog vijf sprekers. Deze dag beloofde erg leerzaam te worden op zowel marketing- als persoonlijk vlak.

Dit waren de sprekers van dag 2:

  • Albert Sonnevelt over de psychologie van succes
  • Christ van der Krieke (Switch) over Facebook advertising
  • Edwin Bron (Feedback Company) over review marketing
  • Monique Bouwkamp (Beads and Basics) over social media voor e-commerce
  • Martijn van Tongeren (IMU) over marketing funnels en segmentatie

Tijdens de uitleg van Albert Sonnevelt stonden we met 200 man binnen no-time te squatten om ‘even wakker te worden’. Na de lunch kregen we mini legertraining. Kortom, alle hapjes werden er ter plekke afgetraind.

Na alle informatie was het dan toch echt tijd om een biertje te drinken met uiteraard nog wat hapjes. Dit leverde meerdere leuke gesprekken op met een leuk resultaat…!

Over de schrijver
Staat voor jou klaar om je te helpen met online marketing. Dagelijks is hij bezig met het optimaliseren van websites volgens de spelregels van Google. Wil jij ook hoger scoren? Laat van je horen!

Door

Robin Keijzer

op 31 March 2018

Super leuk zo terugblik! Ik was er namelijk niet haha. Wat is 'het ding' wat je nu geleerd hebt en gelijk gaat toepassen in je business? Groet Robin Keijzer

Door

Danny Moons

op 2 April 2018

Hi Robin! Thanks. Jammer dat je er niet bij was. Wellicht de volgende keer in september? Pfoe dat zijn best wat 'dingen'. Eén daarvan is hoe ik mijn eigen netwerk kan inzetten voor User Generated Content, zonder dat zij daar veel voor hoeven te doen. Daarnaast hoe ik een effectieve marketing funnel kan opzetten en binnen de leads ('vrienden') kan segmenteren. Het stukje Facebook marketing vond ik ook vet, zeker het retargeting gedeelte :-). Genoeg dingen geleerd dus. Om nog maar te zwijgen over de mooie lessen van Albert.

Reactie plaatsen